søndag 9. september 2012

Barselgave og lyssetting

Innledningsvis må det sies at det er så innmari koselig å strikke barselgaver! Må være noe med disse tussete babyfølelsene. Den delen av et menneske som gjør at man ønsker gulpende, bæsjende små mennesker som overhodet ikke evner å ta hensyn til andre. Babyer er fantastiske! <3 a="a" alle="alle" blant="blant" de="de" er="er" jeg="jeg" p="p" som="som" tussete="tussete">

Videre må jeg konstantere at min fine jente ikke lenger er en baby. Jeg kunne sagt at jeg har bommet på størrelsen. Dressen under er ca str 4-8 mnd. Jenta som her poserer på babyvis er straks to år. 


Lyssetting. Dette innlegget viser frem én dress. I virkeligheten har den selvsagt kun én hovedfarge. 

Bildet over er tatt med naturlig lys, lys gitt av sola og inn vinduet. Bildet under er også tatt uten blits, men i lys av fra en taklampe med halogenpærer. I ettertid noe redigert i Photoshop. 


Neste bildet er tatt med blits, fortsatt hengende under denne halogentaklampen. Vi kan vel kjapt konkludere med at naturlig lys er best, på tross av at det øverste bildet er noe blasst. Videre så gir den innebygde blitsen på speilrefleksen vår bedre lys enn taklampa. 


Dette er i all hovedsak Nøstebarns dress i to-trådsgarn, med noko att'åt. Jeg har strikket den med én tråd Nepal. Gaven er gitt bort og hukommelsen er ikke helt med meg, men noe i bakhodet sier at jeg regnet om litt, da strikkefastheten kun ble nesten lik. Samt at jeg ønsket en dress med noe smalere ben og armer.

Mønster: Nøstebarns dress i to-tråds
Garn: Drops Nepal
Garnmengde: 
Pinne nr: 3,5 og 4,5

6 kommentarer:

  1. Nydelig dress! Blir nok fin til vinteren den der ja. :))

    SvarSlett
  2. Så flott dress, og kjempefint mønster! Heldresser er noe av de beste plaggene som finnes:)

    SvarSlett
  3. Kjempefin! Imponert over at du klarer å rekke strikking i flytting og leilighetssalg, det betyr kanskje at du har full kontroll? Vi har akkurat flyttet (i mai), og har fremdeles x antall prosjekter som BURDE vært gjort noe med. Men jeg prioriterer litt strikketid innimellom likevel, man MÅ jo det?? ;)

    SvarSlett
  4. Kjempefin dress! Nøstebarndressen er og blir den beste dressen jeg bruker på mine barn.
    Der er rart hvor mye lys har å si for hvordan farger bildet viser. Prøver å fotogravere i dagslys så langt det går. Kjenner jeg gruer meg til mørketida her i nord, der vi bare har en time med tålig bra lys pr. dag.

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  5. Så mye fint du lager! Likte spesielt 17.-mai spennene!

    Takk for at du deltok i konkurransen vår på http://vidunderbarn.wordpress.com/

    Ha en fin høst med masse deilig varm ull!
    Si gjerne i fra hvis du skriver om noe annet bære- eller ullrelatert, så kanskje vi deler link til bloggen din på siden vår

    Hilsen Gro

    SvarSlett
  6. Hei! Den ble fin:)
    Jeg tenkte å strikke en heldress i nepal nå, og kom inn på siden din:) Har du bare fulgt mønsteret til nøstebarn slavisk utenom armene og bena? Vil min dress bli rar om jeg følger oppskriften med det garnet? Får vel strikke en prøvelapp, men har av erfaring lært at jeg ikke får det til å stemme uansett:P (Nyeste innlegget mitt)...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!