søndag 23. september 2012

Babjakke ispedd strukturmønster

Jeg fortsetter i serien "barselgave". Denne gang, episode 2/4, sesong 1. 

Liten gutt født i juli trenger såklart en liten jakke til å varme kroppen utover høsten og vinteren. Ellers kanskje våren?


Knapper kjøpt hos Joyafibers på etsy. For knappetilhengere anbefales det å ta en titt. Etsy har alt! Genial side med utallige (jo, utallig blir rett - jeg har ikke vært innom alle) fine butikker.


Mønsteret på denne jakken er mitt eget. Jeg har tidligere strikket en genser av samme, har enda en klar til blogging og tenker etterhvert å få renskrevet mønsteret.

Denne jakken er strikket rundt og klippet opp til slutt.


Datteren stiller velvillig opp som modell. Mulig hun og jeg er noe uenige i hvordan et plagg vest vises frem, men man kan jo ane at den er for trang til hun på to sitter som støpt over skuldrene.


Mønster: eget (!)
Garn: Dale Falk (dessverre utgått farge)
Garnmengde: 150g
Pinne nr 3
Str: 6-12 mnd

2 kommentarer:

  1. Kjempefin genser:) Blir jo en knall barselgave det der!:) Det er spennende å strikke egne ideer:)

    SvarSlett
  2. Dette er en fantastisk jakke som bassen bruker ofte! den er så tjukk og god=) Tusen takk, Marianne=)

    Tydeligvis blir jeg anonym - jaja.

    LOVE!
    Kristineskrok.com

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!