tirsdag 24. juli 2012

Når man i Danmark er!


Går det selvsagt fint å få strikket litt! Barna er kledd i påvente av regn som definitivt kom. Innimellom regnskyllene og kjøring av diverse attraksjoner kom strikketøyet frem igjen. Vi slo av to timer i Legoland, de fleste ble tilbragt i Miniland. For det meste ønsket nesten fire-åringen nei mamma, jeg er tje og et halvt! kun å stå der for å betrakte utallige fascinerende ting. Eksempelvis slusen i bildet under. Sånn til poenget: stå lenge på samme sted = strikketid. Yey!




Før turen hadde jeg bygget meg opp et håp om å rekke innom en garnbutikk, men av erfaring fant jeg ut at vi måtte ta det litt på slump. Shopping etter skjema med småbarn er en god oppskrift på stress. Men hell i hell så sov minstemor forbi Århus og vi endte som turister i Silkeborg noen timer. Var innom et par garnbutikker som lå rundt torget. Den første hadde Garnstudio og noe akrylgarn. Den andre ikke spesielt mer interessant. En liten tur med slikt by-tøffetog endte med lykke for hele familien. Barna var storfornøyd med tøffetog-turen, far så en antikvitetsbutikk, mor så Garnoasen. Og se hva jeg fant! Geilsk tynn ull. Gleder meg til å bli bedre kjent med dette garnet. Planen er en Fanakofte! Jeg følte meg virkelig vill da jeg gikk ut av butikken. Kjøpt garn til meg. Til Fanakofte. I TYNN ull. Utradisjonelle farger. Hjelpes! Allikevel - så langt meget fornøyd med innkjøpet :)


Lekker melering! Synes på nært hold, men såpass rolig at det kun ser spennende ut på avstand.


2 kommentarer:

  1. Godt å se flere som strikker i Legoland! Storebror og husbond kjørte bergogdalbaner, mens lillesøster som ikke var interessert i den slags kjørte hestekarusellen som det aldri var kø på. Mye strikketid og vinketid på mor, altså!

    SvarSlett
  2. Så flott og spennende garn du har fått tak i!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!