onsdag 13. juni 2012

Enzian v. Yellow


Ved hjelp av Google har jeg forstått at "Enzian" blant annet er en blå blomst. Den ser ikke ut til å være lik de små blå i dette blomsterbedet. På tross av dette har jeg altså dristet meg til å strikke dette flotte sjalet i gult. For gult er kult! 


Blokking er virkelig magisk! Før blokking så ikke dette her særlig imponerende ut, det hadde vesentlig flere likhetstrekk med skrukkete filler enn kunststrikk. Videre har jeg tenkt lenge på hvordan man får blokket. Jeg har "alltid" vært klar over at blokking innebærer strekking av vått sjal. Denne gangen endte jeg som bildet under indikerer - (babymatte + to håndkler + knappenåler)* god tålmodiget = voila! Neste gang tror jeg at jeg skal alliere meg med mannen for et par ekstra hender. 


Må si det er veldig gøy og tilfredsstillende å strikke sjal! Kunststrikk er virkelig vakkert i mine øyne.

På tross av at gult er kult er det ikke den mest anvendelige fargen, så jeg er redd jeg rett og slett er nødt til å strikke et annet sjal i en annen farge. Huff og huff!

Mønster: Enzian
Garn: Gjestal babyull
Garnmengde: 110g
Pinne nr: 3


1 kommentar:

  1. Enig! Gult er kult! Jeg strikker gul kjole nå:) Sjalet er nydelig!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!