tirsdag 22. mai 2012

Voss-kjole, forsøk #2

Dette er en kjole som etter oppskriften skal være meget vid. Jeg synes i og for seg at det er fint, særlig til pent. Allikevel konkluderte jeg i forsøk #1 at det ble for vidt for meg. Forsøk #1 ble ubhønnhørlig slengt til side. Det grå ble erstattet av blått. Originalen har en omkrets på 110 cm i str. 3 år. Jeg regnet om i forhold til mønsterrapportene og endte på en omkrets på ca 78 cm på stakken. ("stakk" i mangel på noe annet og i anledning 17.mai-plagg). 



Må si meg svært fornøyd med størrelsen! Vidden ble bra, lengden ble bra med tanke på at den skal brukes flere år (her målte jeg som bare det for å kunne strikke den lengst mulig) og den sitter fint.


Hendig nok innehar hun rød sko, og endte opp som rød, hvit og blå! 


På vei opp en trapp i en bursdag. Den observante vil legge merke til at jeg i motsetning til på nasjonaldagen var såpass lur at jeg tok på Ulvangsokkene under den hvite strømpebuksa. Yeye. 


Mønster: Dale Voss
Garn: Viking babyull
Garnmengde: 171g
Pinne nr: 2,5, 3 og 3,5
Str. 1-4 (må da være ambisiøs?)





5 kommentarer:

  1. Så vakker! Eg visste ikkje at det fine Vossa-mønsteret fanst som kjole også, men då eg googla oppdaga eg også ein stilig body! Inspirerande! Versjonen din med ein smalare stakk vart veldig fin synest eg, betre enn originalen. Og herleg med mørkeblått!

    SvarSlett
  2. Nydelig!! Jeg beundrer dere som klarer og har tålmodighet til å sysle med slik mønsterstrikk, det er utrolig flott :-))

    SvarSlett
  3. For en nydelig kjole :) Har aldri prøvd meg på noe med mønster på før, men får veldig lyst når eg ser slike flotte kjoler :)

    SvarSlett
  4. Sååå nydelig kjole!!! Flink du er ;)
    --klem--

    SvarSlett
  5. Kjempefin ble den og for en søt heldig jente :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!