søndag 29. april 2012

Ny garnbekjentskap skal bli til det første store egoprosjektet

Jeg har lenge tenkt på at det er på tide å strikke voksenplagg. Av en eller annen irrasjonell grunn kjennes det så skummelt! Virkelig en høy terskel å komme seg over. En ting er at det er større enn barneplagg, men det er da ikke noe verre å strikke et voksenplagg enn tre like barneplagg? Sistnevnte har jeg jo gjort flere ganger uten å bli skikkelig lei. Så, her om dagen fikk jeg et innfall. Nå skulle jeg kjøpe garn til egoprosjekt. Valget falt på Cascade 220 i fargen Liberty Heather. Nydelig farge! Noe vanskelig å se på bildet hvilken farge det egentlig er, men det er akkurat det jeg likte så godt! Før kjøpet tok jeg som alltid en titt på Ravelry, der så det ut til at fargen var veldig lilla. Det stemte heldigvis ikke. Noen ganger er det bra å sjanse litt. Og hva gjelder garnet - Cascade 220 sies å være Nord-Amerikas vanligste garntype. For meg betyr det at jeg må bli litt kjent med dette garnet. 


Etter å ha vært ute en liten tur i går formiddag hadde mannen tryllet disse fem hespene til fem perfekte baller. Det var flott det! 

Samme dag fikk jeg også en god ladning knapper i posten, så da skal det syes i knapper på vårjakka til minstemor! Følg med :)

2 kommentarer:

  1. OI -spennende med voksengenser!
    Jeg skal strikke Marius til meg selv til neste vinter - og du og du som jeg gruer meg! haha

    Knapper sa du - hvor bestiller du de?

    SvarSlett
  2. Lykke til! voksenplagg er en bøyg, men som du sier, en voksengenser er jo ikke mer enn to-tre barnegensere lagt sammen.

    Heatherfargene er skikkelig flotte, jeg koser meg med tunikaen jeg har strikket i samme garnet. Fasongen holder seg bra i dette garnet, men det nupper litt siden det er så mykt, men ikke verre enn at det er akseptabelt.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!