onsdag 11. april 2012

Voss kjole. Forsøk #1

Snuppas 17.mai - antrekk av året er etter planen Voss-kjole etter mønster fra Dale/Olaug Kleppe. Flott kjole som er meget vid i skjørtet. Oppskriften lyder på en omkrets på 110cm i str. 3 år. Mitt forsøk er på 116cm. Et avvik, men det er nok ikke mitt avvik som er avgjørende alene for at jeg har bestemt meg for å legge denne til side. Hvorfor gi opp når jeg er halvveis på skjørtet?

Jeg resonnerte slik: 
1. Jeg gidder rett og slett ikke strikke noe så vidt til min halvannetåring som er drøye halvmeteren rundt magen. 
2. Denne ser da ut til å passe meg vesentlig bedre enn en halvannetåring, hva?


Jeg har nå startet på nytt med frisk giv! Den håpefulle, kjoleglade halvannetåringen skal få Vosskjole med redusert omkrets i marineblå. 

3 kommentarer:

  1. Den så unektelig en "smule" for stor ut.Det er ikke alltid ting blir som man tror, selv om man bruker oppskrift - det har jeg også erfart noen ganger.
    Lykke til med nytt forsøk!

    SvarSlett
  2. Irriterende når resultatet blir så langt fra det en forventer. Kanskje det kan bli et skjørt til deg selv...? :)
    Jeg har en oppskrift jeg skulle dele med deg..., men trenger mailadressen din :)

    Mvh
    Ingrid

    SvarSlett
  3. Takk for kommentar på innlegget mitt om samme kjole! Huff, ja denne ble svær! Hvordan går det med kjole 2 i marineblå? Venter i spenning på innlegg om Voss kjole #2 :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!