søndag 4. mars 2012

Når modern fyller år..

Svinges pinnene. Hun har ytret ønske om votter som holder henne var når hun skal skrape is av bilen ol. Tovede votter i eskimo er vel bra til det?

Videre synes jeg hun trengte en ny lue. Satser på at stilen faller i smak. Når hun blir vant til den i det minste ;) Et sette er vel ikke komplett uten en hals?


Beklager, jeg må nok øve litt på poseringen min. 


'

Over: en av vottene før de ble tovet. Strikket spiralribb på votten, slik at de skulle passe sammen med lua. Mønsteret synes ikke fullt så godt etter toving. Men mønster som kun dukker opp når man ser nøye etter er artig. En liten sukkerbit om man studerer plagget. 










Lue:
Mønster: Dronning Maud

Garn: Eskimo
Garnmengde: 97g

    Pinne nr: 7 og 9

Hals
Mønster: Vridd hals fra Pickles
Garn: Eskimo
Garnmengde: 105 g
Pinne nr: 9

Votter

Garn: Eskimo
Garnmengde: 95 g

Pinne nr: 9

6 kommentarer:

  1. Dette MÅ hun da bli fornøyd med!:) Kan ikke tenke meg noe annet! Når det er sagt håper jeg snart det er slutt på å skrape bilen og at våren melder seg:) Men da er det jo godt å ha et varmt og flott sett ventene når høsten og vinteren kommer tilbake:)

    SvarSlett
  2. Å! Finfint sett! Mønsteret ser veldig fint ut. Heldige bursdagsbarn!

    SvarSlett
  3. Så fint det ble! Kjempe fint sett! :)

    SvarSlett
  4. Kjempefint sett! Deilig med tovede strikkaplagg :D

    Mønsteret til Liberty-lua fant jeg her: http://strikkespinn.wordpress.com/2010/12/26/liberty-for-frihet-og-fred/

    SvarSlett
  5. Kjempeflott gave! Likte lua veeeldig godt:)

    SvarSlett
  6. Kjempefin gave! Hjemmestrikka er jo en slager, slår stort sett alltid an:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!