torsdag 1. mars 2012

I anledning våren trenger minstemor en ny lue.

Bare synd hun ikke a) ville ha den på, b) ikke ville stå stille på angitt sted c) ikke ville stå stille i det hele tatt så jeg fikk tatt bilder uten blits. 

Jaja - dette første bildet ble vel litt kult allikevel? Jeg innser at det er vesentlig mer arm, hår og lilla body enn strikket lue. Pytt pytt!




Luen passer muligens bedre neste år. Jeg kan se minst to årsaker til det: a) det åpenbare faktum at den er litt romslig rundt det lille hodet og b) den fyker av omtrent i det den blir tatt på. For to-åringer beholder alltid luene på, ja? *Si det kun er ettåringer som kaster de av*



Jeg ble såpass gira på å få tatt disse bildene at jeg ikke tok meg tid til å feste tråden og sy igjen hullet øverst.

Mønsteret er da stilig?`Litt hulter til bulter, men allikevel følger det et fast og gjentagende mønster. Garnet er godt å strikke med, og ull/silkeblanding egner seg godt til en vårlue. Da får det bare være at det ikke er det perfekte garn til strukturstrikk.


Ikke lenge igjen til all snøen er borte nå!

Ellers kan jeg rapportere om at bilgenseren er ferdig. Vel. Tror jeg skal rekke opp rillekanten i halsen. Den bør nok strikkes med en mindre pinne enn resten av genseren. Selvsagt visste jeg det da jeg strikket den gang to, men de andre rundpinnene var så innmari langt unna sofaen... Slikt straffer seg ;)

Mønster: Ava Lynne
Garn: BC garn Silkbloom
Garnmengde: 35g
Pinne nr: 4
Str: 2-4?


1 kommentar:

  1. Kjempefin lue! Den blir god å ha utover våren.
    Ha en god søndag videre :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!