tirsdag 21. juni 2011

Barndomsgenser!

Synes denne genseren har så koselig navn. Får virkelig vibber til gamle dager - du vet, den idylliske fremstillingen av slik det var før. Barndommen var noe positivt. Det var den definitivt for meg og, men jeg innbiller meg at uttrykket "barndommen" ikke er i bruk hos min generasjon enda. Alllikevel er jeg såpass potimistisk at poden en gang i fremtiden vil prate positivt om barndommen sin. Videre håper jeg at denne genseren skal få være med på mye morsomt i sommer. (Ok, jeg håper selvsagt på bedre vær enn genservær, samt at dette vel ikke akkurat er den eneste genseren hans)


Modellen stilte velvillig opp. Tok med seg leker som skulle være med på bildet og løp frem og tilbake på balkongen for at jeg skulle få tatt bilder av han.

Så et bilde av fronten. Jeg synes halsåpningen på bildet til Pickles ser riktig så lekker ut. Denne derimot... Ok, ser fin ut når den ligger flatt som her. På gutten derimot så henger den ganske uformelig. Med tid og stunder skal jeg få på noen knapper her.

Ermene ble for lange. Den tabben må jeg nok ta på egen nakke - skulle laget en prøvelapp av rillelstrikken og...

Kjedelig å strikke ermene/brystpartiene, men det er verdt det! Blir nok flere slike.

Mønster: Barndomsgenser fra Pickles
Garn: Drops Cotton Light
Garnmengde: 271g
Pinne nr: 3,5 og 4
Str: 3-4 år. Ca.

3 kommentarer:

  1. Så fin! Denne står på min strikke-liste også. Gøy å se den strikket et annet sted enn på pickles sine sider.

    SvarSlett
  2. Så fin den var. Strikker barndomsgenser med hette ( bilde på bloggen min) Men har valgt helt andre farger så det var morsomt å se en annderledes versjon :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!