søndag 1. mai 2011

Tid for ullpysj?

Ja. Selvfølgelig!
Heldigvis er det vel ikke mange ukene igjen barna kan sove i ullpysj, men enn så lenge så skal man da ha det godt og varmt, eller? Her i huset liker vi å lufte godt på soverommene, og barna liker å sparke av seg dyna. (Uavhengig av hva de har på seg). Kort oppsummert: ull er gull.


Noe inspirert av Monstermønsters galskapsprosjekt, så fant jeg ut at en liten pysjoverdel var en genial måte å bli kvitt garnrester på! Jeg skal strikke bukse til óg. Til høsten. Innen da har jeg helt sikkert flere rester å svi av.


Og så. Jeg her et nytt forsett. Underveis-bilder! Personlig synes jeg uferdige strikketøy ofte ser ut som en haug. Spesielt på vranga, med ufestede tråder som her. Og akkurat derfor synes jeg det kan være greit å vise frem. Har man begrenset strikkeerfaring, eller kanskje man prøver seg på nye teknikker, så kan det jo være greit å vite at ens egen haug faktisk kan bli fin etterhvert. Eller?

The Facts
Mønster: Raglangenser i dobbel 2-tråds fra Nøstebarnboka
Garn: Gjestal babyull, dobbel tråd
Garnmengde: 203g
Pinne nr: 3 og 4,5
Str: 1 år

1 kommentar:

  1. Strikka ullpysj var jommen lurt! Vi har ullpysj til minsta(eldste er en varmeovn, og blir for svett) fra Nøstebarn og Bånsull, men de er jo rådyre... og ikke så holdbare i foten.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!