tirsdag 21. september 2010

Thorpe for liten og stor

Og denne gangen betyr "stor" virkelig stor. Lua i blå/turkis alaska var nemlig tiltenkt toåring. For sent ble det klart at den var x cm for stor. Etter litt klaging til mannen, fant han ut det var da ikke noe problem. Han kunne godt tenke seg strikka lue. Flott, da var ikke arbeidet helt bortkastet. Jeg gikk i gang (nå med ny iver) med å lage den litt lengre i nakken enn jeg hadde planlagt til toåringen.

Siden mannen da endte opp med den første lua, måtte jeg dessverre kjøpe mer garn. Huff, stakkars meg! Valget falt på drops Nepal - en blanding av ull og alpakka. Underveis ble den ganske så runde magen min pyntet av alpakkahår. Mest sannsynlig vil den fortsette å røyte. Men samme det - garnet kjennes veldig mykt, varmt og godt ut!
Og den lua passer faktisk den opprinnelige tiltenkte mottaker.

Mønster: Thorpe (gratis på Ravelry)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!